-
-
Kursy
»
-
Implementacja systemu Linux na platformie STM32MP (5). Połączenie aplikacji graficznych GUI z peryferiami płytki rozwojowej STM32MP1
Implementacja systemu Linux na platformie STM32MP (5). Połączenie aplikacji graficznych GUI z peryferiami płytki rozwojowej STM32MP1
Wtorek, 01 Kwiecień 2025
Możliwość połączenia graficznego interfejsu użytkownika z funkcjami sterowania peryfieria procesora (np. portem wejścia/wyjścia czy dowolnym innym z dostępnych interfejsów) otwiera przed programistą nowe możliwości tworzenia kodu. Interfejs użytkownika jest bowiem w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem wielu różnych systemów i aplikacji.
Jesteśmy przyzwyczajeni do korzystania z GUI w wielu aplikacjach – począwszy od prostych programów na mikrokontroler, korzystających z wyświetlaczy TFT do komunikowania się z użytkownikiem, a kończąc na bardziej złożonych aplikacjach na PC. Oprogramowanie takie towarzyszy nam w domach (pralki, lodówki, itp.), w zakładach produkcyjnych (sterowanie maszynami za pomocą paneli operatorskich) i w niezliczonych innych obszarach techniki. Popularność GUI sprawia, że sama myśl, iż takiego interfejsu mogłoby zwyczajnie w świecie nie być, wydaje nam się nie do pomyślenia.
Czym jest GUI?
GUI to nic innego, jak skrót od Graphic User Interface, czyli – w dosłownym tłumaczeniu – graficzny interfejs użytkownika. GUI stanowi swego rodzaju pomost pomiędzy aplikacją a użytkownikiem, pozwalając na łatwe i szybkie kontrolowanie zachowania systemu przez eksploatatora. Należy tu zauważyć, że nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć zachowanie aplikacji, zwłaszcza jeśli zostaną dostarczone do niej niepoprawne dane wejściowe. W takich przypadkach najczęściej aplikacja będzie...
Aby kontynuować czytanie wykup
Prenumeratę